QR-code laat gasten op smartphone bestellen en betalen in de horeca

1 augustus 2019

Het groeiende personeelstekort in de horecabranche zorgt voor druk. Druk op je personeelsteam en de kwaliteit van service die geleverd wordt. Zeker in het hoogseizoen en op piekmomenten wanneer terrassen overvol zijn. Omgaan met een personeelstekort vergt een kritische blik op je bedrijfsprocessen. Hoe zorg je voor gastvrijheid zonder contactmomenten te verliezen? QR-bestellen biedt als alternatieve bestelmethode een uitweg en juist éxtra service die al snel meer omzet oplevert! Hoe? Wij leggen het je uit.

Hoe werkt bestellen via QR?

Je gasten scannen jouw QR-code op tafel of wellicht de balie met hun smartphone en komen op je bestelwebsite. Via deze digitale menukaart maken je gasten hun keuze, die ze direct online kunnen afrekenen. De order komt direct binnen in de kassa en bij de keuken of bar. Jij bepaalt of je de order vervolgens persoonlijk wilt uitserveren, of dat gasten juist hun bestelling op mogen halen bij een afhaalbalie. Eenvoudig en efficiënt – precies waar je gast naar zoekt!

  Scan de code en probeer het zelf!

De voordelen van QR-bestellen

Door klanten met een QR-code mobiel te laten bestellen en betalen, vang je als ondernemer meerdere vliegen in één klap:

Allereerst ontlast je jouw team tijdens piekmomenten: gasten hoeven nooit meer te wachten op bedienend personeel bij grote drukte, en medewerkers houden meer tijd over voor persoonlijke gastvrijheid. Juist dat praatje, die persoonlijke benadering, maakt vaak het verschil!

Gasten voelen zich prettig bij selfservice, want swipen en bestellen op internet is bekend en leuk. Daardoor maken ze meer ontspannen hun keuze en bestellen ze sneller meer: een appelgebakje bij de koffie, of wat bitterballen bij een biertje. QR-bestellen is dus ook meer upselling!

Niet alleen op je terras, maar ook in jouw fastservicezaak kan het bestellen met QR uitkomst bieden. En wat dacht je van strandpaviljoens, ijssalons en hotelkamers? Je zakt neer op je strandbedje, scant, bestelt en betaalt, en je cocktail wordt gebracht. Of je scant de QR-code op de gevel van jouw favoriete ijssalon, bestelt, kunt de rij overslaan en haalt binnen eenvoudig af. Of je regelt op je hotelkamer met QR je roomservice. Gemakkelijker wordt het niet!

Laat je gasten bestellen via een QR-code!

Zoals je leest zijn de mogelijkheden van QR-bestellen eindeloos en biedt het nieuwe manieren van gastvrijheid waaraan je zelf nooit had gedacht. Het bespaart jouw team en je gasten tijd, biedt extra vrijheid en fun, plús zorgt voor meer omzet. Bovendien kun je jouw bestelwebsite op maat laten inrichten, in jouw huisstijl met upselling naar wens.

Extra service

Strandpaviljoen Alexander Beach laat zijn gasten vanaf strandbedjes bestellen via QR, waarna de drankjes en gerechten worden gebracht door een medewerker. Zo kunnen de gasten heerlijk van de zon blijven genieten en hoeven zij zich niet naar het terras of de bar te verplaatsen. Superservice!

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op via 0880 55 66 77 of verkoop@eijsink.nl.