De meestgestelde vragen rondom Corona

De ontwikkelingen rondom het Coronavirus gaan snel. De situatie en maatregelen leiden vanzelfsprekend tot vragen en hoe hiermee om te gaan. Eijsink vindt het belangrijk om je vanuit ons werkveld zo goed mogelijk te informeren. Daarom vind je hieronder de vragen die het meest aan ons gesteld worden en de antwoorden. We updaten de informatie als daar aanleiding voor is. 

Laatst gewijzigd: 26-6-2020 12:08 uur

 

GEZONDHEID EN BESMETTING

  • De gezondheid van onze medewerkers, klanten en relaties is natuurlijk altijd onze hoogste prioriteit. We volgen daarom strikt de richtlijnen van het RIVM en de overheid. We willen, voor zover verantwoord en mogelijk, continuïteit geven aan de dienstverlening van onze klanten. Een overzicht van de genomen maatregelen vind je hier.

  • Het coronavirus verspreidt zich via mensen. Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven. De kans dat je besmet raakt via het aanraken van producten of oppervlakten is erg klein, zegt het RIVM, maar wel aanwezig. Om deze kans nog kleiner te maken is het advies je klanten te laten betalen met de pin of het geld uit te wisselen zonder handcontact. Probeer ook het dragen en gebruiken van het pinapparaat door meerdere medewerkers te beperken en plaats desinfecterende middelen zodat je medewerkers en klanten hun handen voor en/of na het betalen kunnen reinigen.

  • Des te viezer hardware is, des te langer virussen daarop kunnen overleven. Hardware zoals handhelds en beeldschermen kun je – vanwege de kans op vochtschade – niet met een sopje van zeep schoonmaken.

     

    Een microvezeldoek, zonder verdere schoonmaakmiddelen of desinfectiemiddelen, wordt aangeraden. Deze verwijdert micro-organismen van het scherm. Dat haalt niet alle, maar wel een groot deel van de virusdeeltjes weg, zegt het RIVM.

     

    Probeer zeker geen desinfecterende handgel op je hardware te doen. Niet alleen vanwege de agressiviteit van het materiaal, maar ook het vetlaagje. Desinfecterende handgel bestaat uit een laagje alcohol en vet met verzorgende bestandsdelen om te voorkomen dat je handen uitdrogen. Als je dit op hardware gebruikt, blijft het vetlaagje zitten en dus ook het vuil. Pas ook op met Glassex, make-upremover of ontsmettingsmiddel om beeldschermen schoon te maken. Vaak zit er een speciaal laagje over het scherm die beschermt tegen vingerafdrukken en olieafstotend is. Als je daar agressieve schoonmaakmiddelen op gebruikt, beschadigt deze laag. Dat kan zorgen voor krassen op het scherm.

     

    Besteed bij je pinapparaten extra aandacht aan het toetsenbord. Net zoals bij een toetsenbord van een computer kunnen de toetsen na verloop van tijd door regelmatig gebruik veel bacteriën bevatten.

     

    Wil je speciale antibacteriële schermspray gebruiken om je beeldschermen te reinigen, spuit het niet direct op het scherm, want dit kan vochtschade veroorzaken. Spuit het op de microvezeldoek en veeg het scherm met de lichtvochtige doek schoon. Zorg ervoor dat je het doekje niet te lang gebruikt en regelmatig vervangt.

SUPPORT, LEVERINGEN, REPARATIES EN GEPLANDE AFSPRAKEN

  • Eijsink en onze servicedesk zijn als normaal bereikbaar voor vragen en support via 0880 55 66 77 en per mail via servicedesk@eijsink.nl. Een basis supportteam staat voor je klaar. Overige supportmedewerkers zullen in verband met het RIVM-advies vanuit huis service verlenen. Hierdoor is het mogelijk dat we telefonisch extra door moeten schakelen. We vragen hiervoor je begrip.

  • Waar mogelijk zullen we reparaties blijven uitvoeren. Niet noodzakelijk (preventief) onderhoud wordt tot nadere order uitgesteld. Bij een storing wordt per geval in onderling overleg tussen Eijsink en de klant bepaald hoe deze verder te behandelen.

  • Conform de richtlijnen van het RIVM en de overheid werken wij zoveel mogelijk thuis. Klantafspraken, trainingen en demo’s laten wij zoveel mogelijk online doorgaan. Geplande (demo)afspraken zullen door onze accountmanagers en consultants kritisch worden bekeken.

     

    Bezoeken aan de Eijsink-vestigingen in Hengelo, Wateringen en Amsterdam worden tot een minimum beperkt. Alleen op afspraak en onder veiligheidsvoorwaarden kunnen wij je ontvangen. Onze Eijsink-vestigingen in Emmeloord, Inspirium Breda en Inspirium Amsterdam worden tot nadere order niet bemand.

     

    Wij nemen telefonisch contact met de klant op om te overleggen of de geplande afspraak, demo of training door kan gaan, bij voorkeur in de vorm van een conference call/online meeting. Wil je zelf contact opnemen met onze verkoopafdeling? Verkoop is bereikbaar via 0880 55 66 77 en verkoop@eijsink.nl.

  • Fysieke leveringen kunnen in overleg en onder veiligheidsvoorwaarden doorgang vinden. Dit bespreken we graag! Per levering op klantlocaties wordt in onderling overleg tussen de klant en ons bepaald of het verantwoord is om een levering door te laten gaan. Voor geplande leveringen wordt altijd vanuit ons eerst telefonisch contact opgenomen.

JOUW AUTOMATISERINGSYSTEMEN TIJDENS CORONA

  • We adviseren om de systemen gewoon aan en aangesloten te laten. Het merendeel van de apparatuur valt in slaapstand, waardoor minimale energie wordt verbruikt. Wil je specifiek advies voor jouw kassasysteem? Neem dan contact op met td@eijsink.nl.

     

    We adviseren om pinapparaten aan te laten staan:

    • Als je een mobiele pinautomaat hebt (zoals de VX680 GPRS/wifi of V400M), dan werkt deze met een batterij. Bij een batterij die lang niet wordt gebruikt, kan er diepontlading ontstaan en dat wil je natuurlijk voorkomen. Het advies is de mobiele pin aangesloten te houden aan de stroom.
    • Als je een vaste (bekabelde) automaat (bijvoorbeeld de VX520 met VX820 of de P400) hebt, dan is het advies om hem aangesloten te houden aan de stroom. Daarnaast halen pinapparaten ’s nachts updates op, daarom is het belangrijk deze aan te laten staan. Als dit echt niet anders kan, kun je hem van het stroom halen. Er bestaat dan wel een kans dat er een storing optreedt als hij weer aangesloten wordt.

     

    Bonprinters, keukenschermen en andere hardware mogen uit worden uitgeschakeld.

  • In de booq Personeelsplanner kun je een component ‘Arbeidstijdverkorting’ aan laten maken als je wilt dat de uren die je medewerkers niet komen werken maar wel betaald worden, geboekt worden onder een apart component. Het component valt binnen de grondslag en zorgt er dus voor dat medewerkers die uren niet als minuren opbouwen op het moment dat je een verloningsperiode vergrendelt. Je kan deze uren zelf verwerken in je loonpakket volgende maand, doordat ze onder een aparte kolom in het urenoverzicht komen te staan. Interesse? Vraag dan hier dit extra component 'Arbeidstijdverkorting' aan en onze consultants realiseren deze voor je.

  • Met onze mobiele betaalautomaten laat je klanten gemakkelijk afrekenen aan de deur. Neem contact op met verkoop@eijsink.nl of bel 0880 55 66 77 voor de mogelijkheden of het omzetten van je huidige pinapparaat.

  • Moet jouw zaak dicht, maar wil je toch doorgaan met de verkoop? Dan is een online bestelsite misschien een mogelijkheid. Onze booq bestelsite biedt verschillende mogelijkheden om jouw eigen online webshop op te starten, bijvoorbeeld voor de horeca. Al jouw producten of gerechten zijn snel en gemakkelijk toe te voegen en klanten kunnen direct online afrekenen. Neem contact op met verkoop@eijsink.nl voor de mogelijkheden.

     

    Heb je al een booq bestelsite en wil je thuisbezorgen laten toevoegen of andere betaalmethodes aanzetten in het CMS? Onze servicedeskmedewerkers helpen je graag. Bel naar 0880 55 66 77 en ze kijken met je mee.

     

    Geen behoefte aan een bestelsite, maar wil je wel speciale bezorg- of afhaalmenu’s en bijvoorbeeld ‘verzendkosten’ als artikel in je kassasysteem opnemen? Ook daarmee helpen onze servicedeskmedewerkers je graag. Bel naar 0880 55 66 77 en we lopen er samen met je doorheen.

  • Het zelf online bestellen en betalen dankzij het scannen van een QR-code door de gast met de smartphone en een bestelsite, kan een uitkomst bieden als straks de deuren weer gefaseerd open kunnen. Neem contact op met verkoop@eijsink.nl of bel 0880 55 66 77 voor de mogelijkheden.

  • Nu sluiting een verplichting is, kijken veel ondernemers naar alternatieve mogelijkheden om toch inkomsten te generen. Om de getroffen horecaondernemers zoveel mogelijk te helpen, zijn de Koninklijke Horeca Nederland en horecapartners het platform helpdehoreca.nl gestart. Hierop kun je jouw horecazaak aansluiten en kunnen jouw horecaliefhebbers waardebonnen kopen om je te ondersteunen. De bonnen kunnen verzilverd worden, als de deuren van restaurants en cafés weer open gaan. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Aan het einde van de maand wordt het bedrag van de gekochte waardebonnen aan de horecaondernemer uitbetaald. Meer informatie lees je op www.helpdehoreca.nl.

  • Voor vragen inzake betalingen kun je contact opnemen met afdeling verkoop via 0880 55 66 77 of door een e-mail te sturen naar verkoop@eijsink.nl.