Checklist: zijn jouw Eijsink-systemen klaar voor de heropening?

20 april 2021

De eerste stap is gezet: vanaf 28 april mogen horecazaken met restricties hun terras openen. Wij hopen dat jij tot de groep behoort die vanaf 28 april meer ruimte krijgt. Ondanks dat je in de afgelopen maanden mogelijk gebruik bent blijven maken van je kassa(’s) voor bijvoorbeeld afhaal of bezorging, willen we jou vragen een aantal controles van je Eijsink-systemen te doen voor een soepele heropening van jouw zaak.

Checklist voor opening 28 april:


Algemeen:

o Is alle hardware aangesloten aan de stroom en ingeschakeld?
o Indien je gebruikmaakt van kassasysteem booq POS: is alle hardware met internet verbonden (zodat onder meer updates opgehaald en geïnstalleerd kunnen worden waar relevant)?


Printer- en netwerkcontrole

o Open een willekeurige tafel in je kassa.
o Sla een bar-artikel, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht aan. Komen de bonnen allemaal uit de juiste bonprinter of digitaal binnen op het juiste bar- of keukenscherm?
o Indien je gebruikmaakt van kassasysteem booq POS: geeft de kassa zonder een handeling uit te voeren direct een foutmelding? Controleer dan of de kassa-server aanstaat. Indien de zilverkleurige ronde knop op de voorzijde van de server niet blauw oplicht, dient deze ingedrukt te worden om de server in te schakelen. Na circa 5 minuten dient je kassa weer te functioneren.


Pinapparaten

o Doe een testbetaling van € 0,01 met alle pinapparaten. Doe dit zowel door je betaalpas in de pin te steken als middels een contactloze betaling.
o Controleer in het geval je een pin-koppeling hebt met je booq-kassa of de betaalwijze ‘pin’ aan je pinapparaat wordt doorgegeven.


Bar/Kitchen Manager

Indien je gebruikmaakt van de booq Bar/Kitchen Manager, check dan het volgende:
o Zorg dat alle schermen aan staan. In veel gevallen is ook een separate computer aanwezig welke aangezet dient te worden.
o Controleer op ieder touchscherm of een bon afgevinkt kan worden. Mocht er een foutmelding ontstaan, controleer dan de internetverbinding en start de computer opnieuw op.


booq backoffice

Indien je gebruikmaakt van de booq backoffice, check dan het volgende:
o Controleer of je nog kunt inloggen op de booq backoffice. De backoffice is te bereiken via https://booqcloud.com/
o Check of er communicatie is tussen je kassa en de backoffice. Indien er omzet is gemaakt in de voorgaande dagen wordt deze weergegeven op het dashboard in de backoffice.
o Is jouw actuele menukaart met de juiste prijzen geprogrammeerd in jouw kassa en handhelds?


Backoffice Vcom of VectrOnline

Indien je gebruikmaakt van de backoffice Vcom of VectrOnline, check dan het volgende:
o Check of er communicatie is met de backoffice. Indien er omzet is gemaakt in de voorgaande dagen wordt deze weergegeven in de backoffice.
o Controleer of de in de backoffice geprogrammeerde menukaart ook in alle kassasystemen staat. Bij voorkeur verzend je deze menukaarten opnieuw met de optie 'alles'.


Mobile Pro

Indien je gebruikmaakt van de Vectron-handhelds Mobile Pro, check dan het volgende:
o Is de datum op de accusticker (rond met Eijsink-logo) ouder dan een jaar? Mogelijk heeft je accu dan niet meer de volledige capaciteit (afhankelijk van frequentie opladen en gebruik) en zal eerder leeg lopen. Wij adviseren daarom om de capaciteit van de accu’s te controleren en te beoordelen of de kwaliteit ervan voldoende is. Is deze twijfelachtig, dan is het raadzaam de accu’s te vervangen.
o Open op de handheld een tafel op de verschillende posities op je terras om te checken of het bereik goed is. Indien het bereik slecht is, controleer dan eerst of alle access points (WIFI) aan staan of maak deze desgewenst een keer spanningsloos om ze daarna opnieuw aan te zetten.


Supplies

o Heb je nog voldoende kassa-, printer- en pinrollen? Let op het verschil tussen thermisch- en normaal papier. Bestel op onze webshop eventueel een nieuwe voorraad.


Indien de bovenstaande checks vlekkeloos voor je verlopen, zijn je Eijsink-systemen klaar voor (hopelijk) een mooi terrasseizoen!

Mocht je onverhoopt tegen problemen aanlopen of heb je vragen, dan staat ons team van de Servicedesk voor je klaar.
We zijn telefonisch bereikbaar via 0880 55 66 77.

Wil je dit soort informatie voortaan per mail ontvangen? Schrijf je dan hier in voor onze mailing(s).

With pleasure,
Team Eijsink