Op de hoogte blijven? Krijg de laatste updates in jouw mailbox.

Terug

Deel

Het Horeca Kantoor | QR-bestellen als oplossing voor het personeelstekort

Annabelle
11 jul. 2021
Leestijd 3 min

Bar Boon, Che Buono, Ox & Bucks, Tijn Akersloot, BarTack, Bar Spek en vijf locaties van De Eendracht. De diverse zaken die onder ‘Het Horeca Kantoor’ van Esgo Kuiper en compagnons vallen, hebben één gezamenlijke taak: hun gasten de beste service bieden en het beste product leveren.

De uitdaging

Op dit moment worstelt een flink deel van de horeca met een personeelstekort. Hoe kan ik dit personeelstekort op vangen en de werkdruk verlagen? Esgo Kuiper en zijn compagnons begrijpen dat goede automatisering essentieel is om een fijne plek te creëren voor zowel medewerkers als gasten. Waar ze eerder al kozen voor handhelds vanwege maximale flexibiliteit en digitale werkschermen om processen in de keuken en bar te structureren, eenduidige communicatie te krijgen en de rust te bewaren, én de booq Personeelsplanner om efficiënt te kunnen plannen en inzicht te hebben in de personeelskosten in verhouding tot de omzet, zag Esgo ook direct de voordelen van QR-bestellen.

De oplossing en het resultaat

"De bestel- en betaalsystemen voor onze, meerdere zaken nemen we bij Eijsink af. Eijsink is als bedrijf voor ons een betrouwbare partner. We proberen met hen mee te denken en mee te gaan. Betalen is een noodzakelijk kwaad zowel voor de gast als voor de horecaondernemer. Dat moet daarom zo gemakkelijk mogelijk worden gemaakt. Daarom zijn we na de lockdown met QR-codes gaan werken. We hebben duidelijk gemerkt dat steeds meer mensen hieraan gewend raakten. Zo zat het gebruik direct bij heropening op 90% en liep later terug naar 30 a 40 procent.

Onze wens is om op 50 procent te blijven zitten. Om dit te bereiken zetten we onze QR-codes nog slimmer in. Naast het normale bestellen en betalen willen we ook bijbestellen stimuleren én om contact op te nemen met de medewerker indien de gast daar behoefte aan heeft. We bereiden onze medewerkers hier goed op voor. Daarbij leren we ze onder meer hoe ze gasten kunnen enthousiasmeren om met een QR-code te bestellen. Aan de medewerkers de taak om in te schatten welke typen gast op welke manier geholpen wil worden. Daar zetten we tijdens onze training extra op in.

QR-bestellen is een zeer welkome oplossing gedurende het personeelstekort. Bij uitstek geschikt voor de ‘verborgen seizoenen’, de onverwacht drukke momenten buiten de zomer om wanneer je bezetting er niet op berekend is. De investering en maandbedrag zijn een no-brainer, dit heb je zo terugverdiend. Voor ons brengt QR-bestellen op piekmomenten de werkdruk van onze medewerkers omlaag, waardoor zowel de gasttevredenheid als de arbeidsproductiviteit stijgen. De gemiddelde besteding zit op een goed niveau, de gast bestelt sneller wat extra’s. Zo’n 15-20% van de omzet komt via QR binnen, ik ben er erg tevreden over!”

Het Horeca Kantoor maakt gebruik van:

Kassa en handhelds
Betalen en pin
Online personeelsplanning
Digitale bonschermen
QR-bestellen

Altijd op het juiste moment
op de juiste plek

Facebook
Op werkdagen bereikbaar van 09:00 - 17:00 uur
Telefoon
Bel ons via
0880 55 66 77
mail
Mail ons via
info@eijsink.nl