Op de hoogte blijven? Krijg de laatste updates in jouw mailbox.

Terug

Deel

Telstar Beach | Blijven verbeteren en vernieuwen is de sleutel tot succes

Marloes
7 sep. 2022
Leestijd 3 min

Een surfshop, surfschool en beachclub: bij Telstar Beach in Ermelo bieden ze alles voor een heerlijke dag op en aan het water. Om het diverse aanbod goed te stroomlijnen is het bij Telstar Beach een vereiste dat de werkprocessen geautomatiseerd verlopen. Zo kwam ook de wens voor een betrouwbare betaaloplossing dat meer omvat dan alleen een kassa. We spraken Barry van Lingen, Managing Partner bij Telstar Beach, over hun succesformule.

Surfshop, surfschool en beachclub

Telstar onderscheidt zich door het zijn van een ‘one-stop-shop’; ze hebben alles voor watersportliefhebbers. Zo is er een surfshop, waar ze zowel fysiek als online voorzien in alle benodigdheden rondom de surf- en kitesport. “Onze surfshop is de grootste surfshop van Europa en we hebben de ambitie om de grootste van de wereld te worden.”, aldus Barry.

Daarnaast kun je bij de surfschool lessen volgen en materiaal huren om zelf het water op te gaan. Elke zomer organiseert de surfschool surfcamps voor kinderen. Acht weken lang komen er zo’n 70 kinderen per week lessen volgen. En dan is er nog de beachclub, welke naast een restaurant ook fungeert als officiële trouwlocatie. “Bij Telstar doen we best veel en wat we doen willen we ook goed doen. We zijn altijd bezig met scholing en het leveren van kwaliteit. We merken dat onze gasten dit ook zo ervaren en waarderen.”

Om in de toekomst nog meer gasten van dienst te zijn, is het de bedoeling dat Telstar Beach vanaf volgend jaar het gehele jaar door open gaat zijn. “We gaan komend najaar verbouwen. Het restaurant wordt twee keer zo groot. Ook komt er een dichte serre waarvan het dak open en dicht kan. Daarnaast krijgen we 20 beach lodges aan het water waar gasten kunnen blijven overnachten. In de zomer draait het bij ons om de watersport, maar in de winter gaan we voor het wintersportgevoel. Zo willen we het gehele jaar door gasten op Strand Horst gaan verwelkomen.”

Telstar kassasysteem Eijsink


De uitdaging

Een shop, school, beachclub en -lodges, dat maakt Telstar een organisatie met diverse werkprocessen. Om kwaliteit te kunnen blijven bieden aan gasten was Telstar Beach op zoek naar een totaaloplossing om deze werkprocessen te reguleren. Daarnaast is, om de organisatie van verschillende activiteiten en evenementen voor groepen, én het ontvangst van dagelijkse gasten in goede banen te leiden, een kloppende personeelsplanning voor Telstar Beach essentieel.

We kozen voor de oplossingen van Eijsink vanwege de betrouwbare naam. Voor ons is het extra fijn dat je bij Eijsink de mogelijkheid hebt om met seizoenslicenties te werken.
Telstar kassasysteem handhelds eijsink


De oplossing

Op het moment maakt Telstar Beach gebruik van het POS kassasysteem in combinatie met handhelds, tafelreserveringssoftware, personeelsplanningssoftware, QR-bestellen en QR-betalen. Dat je je eigen hardware kan kiezen is voor ons een pre. Zo kozen wij voor eigen handhelds om de kassa-app op te draaien. In het najaar gaan we het systeem verder uitbreiden en werken met digitale bar- en keukenschermen.”

Telstar QR-bestellen Eijsink


Het resultaat

"Naast dat bestellingen worden opgenomen met handhelds, maken we op het grote terras van de beachclub gebruik van QR-bestellen en QR-betalen. Zo kunnen gasten die na het surfen even lekker snel een colaatje willen drinken deze gemakkelijk zelf bestellen en direct afrekenen. Wij zien QR-bestellen als service verhogend. Gasten worden er bij het placeren op gewezen dat ze ook zelf kunnen bestellen. Hierdoor hebben de runners meer tijd om even een praatje te maken met de gasten.”

Dat er genoeg tijd is voor de gasten, wordt ook gerealiseerd met dank aan de online personeelsplanner van Eijsink. "Heel handig dat de planner gekoppeld is aan de kassa om grip te houden op personeelskosten. Al onze medewerkers geven in de medewerkers-app aan wanneer ze niet beschikbaar zijn. Daarnaast delen we via de personeelsplanner open diensten waar medewerkers vervolgens in de medewerkers-app op kunnen reageren. Dat werkt fijn voor mij en voor mijn team.

Telstar Beach maakt gebruik van:

Kassa en handhelds
Digitale bonschermen
Reserveringssysteem
Online personeelsplanning
QR-bestellen
Betalen en pin

Ook interessant

Digitaliseren kun
je leren

Facebook
Op werkdagen bereikbaar van 09:00 - 17:00 uur
Telefoon
Bel ons via
0880 55 66 77
mail
Mail ons via
info@eijsink.nl