Op de hoogte blijven? Krijg de laatste updates in jouw mailbox.

Terug

Deel

De Horecava: een vooruitblik van adviseurs Anouk en Colin

Annabelle
29 nov 2022
Leestijd 3 min

De grootste horecabeurs van ons land, de Horecava, staat – nadat we hem twee jaar hebben moeten missen – weer voor de deur. Van 9 tot en met 12 januari is RAI Amsterdam dé plek om binnen no-time volledig op de hoogte te zijn van de nieuwste ontwikkelingen en trends op horecagebied. Natuurlijk is ook Eijsink weer van de partij. Onze accountmanagers Anouk en Colin blikken vooruit op de beurs én 2023. Welke thema’s, wensen en behoeften spelen er bij horecaondernemers en hoe kunnen de oplossingen van Eijsink hierbij helpen?

Anouk Zigenhorn en Colin Spoolder hebben iets gemeen: ze hebben allebei jarenlange ervaring met het aansturen van een horecabedrijf en kozen voor een overstap naar Eijsink om hun kennis en ervaring te gebruiken om andere ondernemers te ondersteunen bij het optimaliseren van hun bedrijfsvoering.

Personeelskrapte zorgt voor toenemende behoefte digitalisering

“Personeelskrapte is en blijft helaas iets waar horecaondernemers ook in 2023 mee te maken houden” begint Colin. “Ik merk dat ondernemers er steeds meer van bewust zijn dat technologie helpt om efficiënter te werken, kosten te verlagen en het service- en omzetniveau op peil te houden. En daarin is Eijsink natuurlijk gespecialiseerd. Bestellen en betalen via QR-codes is een heel concreet voorbeeld. Als je niet alleen kunt bestellen en betalen bij een medewerker, maar ook via een QR-code, kun je met minder personeel tóch snelle service bieden”. Datzelfde geldt voor bijvoorbeeld een bestelsite, vervolgt Anouk. “Als mensen eenvoudig online kunnen bestellen, neemt het aantal telefonische bestellingen fors af. En dat maakt dat je de medewerker die steeds de telefoon moest beantwoorden nu op een andere manier in kunt zetten.”

Stijgende kosten zorgen voor behoefte aan efficiency en omzetverhoging

“Personeelskrapte is natuurlijk niet de enige uitdaging waar de horeca mee te maken heeft. Om stijgende kosten te compenseren en rendement te verbeteren gaan ondernemers op zoek naar efficiëntere werkwijzen”, zegt Colin. Anouk vult aan: “Ondernemers zijn op zoek naar gemak en extra omzet. Als je met zo min mogelijk handelingen zoveel mogelijk kunt doen, kun je in de tijd die je overhoud ándere dingen doen. Voor grotere ondernemingen is het eerder de regel dan de uitzondering, maar ook steeds meer kleinere ondernemers kiezen daarom voor een koppeling tussen de kassa en hun financiële pakket. De tijd die ze zo besparen op het gebied van administratieve werkzaamheden, besteden ze op de werkvloer om zo de omzet te verhogen.” Colin: “Je kunt koppelen met externe pakketten, maar ook onze verschillende oplossingen onderling integreren, zodat de bestellingen via QR-codes niet alleen direct in je kassa, maar ook op je bar- en keukenschermen verschijnen."


Personeelskrapte zorgt voor focus op werkplezier

“Heb je goede mensen, dan wil je die natuurlijk behouden!”, zegt Anouk. “Ik zie dat veel ondernemers daar mee bezig zijn. Het creëren van een fijne werkomgeving is belangrijker dan ooit. Digitale bonnenschermen zorgen bijvoorbeeld voor veel meer rust in de keuken. En als je chefs prettiger kunnen werken, kun jij ze makkelijker behouden.” “Ook dingen als een fijne app waarin medewerkers hun rooster en gewerkte uren kunnen inzien, maar bijvoorbeeld ook eenvoudig verlofaanvragen indienen, zijn belangrijk”, zegt Colin. “Het verwachtingsniveau van medewerkers stijgt ook op dat gebied. Zij verwachten steeds meer dat je dat soort zaken gewoon goed voor elkaar hebt.”

Eijsink op de Horecava: grootste tijdelijke showroom

Als specialist op het gebied van digitalisering en het optimaliseren van bedrijfsprocessen nemen we al onze oplossingen mee naar onze grootste tijdelijke showroom: de Horecava. Zo kun jij alles rustig bekijken en proberen:

  • Kassa en handhelds
  • Bestellen en betalen via QR-codes
  • Bestelzuilen en zelfscan
  • Digitale bonnenschermen voor keuken en bar
  • Reserveringssysteem
  • Personeelsplanner
  • Bestelsite
  • Cadeaukaart
  • Business Intelligence
  • Pinapparaten
  • Bevestigingssystemen


Nieuw dit jaar zijn de Themastands die volledig ingericht zijn op Fastservice en Hotel. Kom naar stand 01.343 en ontdek het zelf!

Over Colin en Anouk

Accountmanager Colin Spoolder groeide praktisch op in Café en Zalen Spoolder in Luttenberg. Hij had er een aantal jaar een leidinggevende functie en weet precies wat er komt kijken bij het runnen van een horecazaak. Ook Anouk Zigenhorn heeft, dankzij een aantal jaar als Assistent Hoofd Horeca bij Recreatiepark TerSpegelt, uitgebreide kennis van de processen en uitdagingen bij verschillende soorten horecazaken. Beide kozen ervoor hun kennis en ervaring te gebruiken om andere ondernemers te ondersteunen bij het optimaliseren van hun bedrijfsvoering en kunnen ze niet wachten om hun eerste Eijsink-Horecava mee te maken.

Colin Spoolder & Anouk Zigenhorn


Ook interessant

Wij ondersteunen je graag bij
het optimaliseren van je bedrijfsvoering

Facebook
Op werkdagen bereikbaar van 09:00 - 17:00 uur
Telefoon
Bel ons via
0880 55 66 77
mail
Mail ons via
info@eijsink.nl