House of Bird | Van gespannen naar ontspannen orderverwerking
Aan de rand van het Diemerbos staat een reusachtig vogelhuis opgetrokken uit hout en glas: House of Bird. Op 1 juni 2020 ging dé officiële brewpub van Bird Brewery open, met 16 soorten vogelbier op de tap. Oprichters zijn Rik van den Berg en Ralph van Bemmel in samenwerking met Teun IJff.
De wens
House of Bird is een plek waar natuur, speciaalbier en kwalitatief goed eten bij elkaar komen. Op het grote terras hoor je bovendien de vogels fluiten. Helemaal zoals dat hoort bij Bird Brewery. Bij de relaxte sfeer die de initiatiefnemers willen neerzetten hoort een kassasysteem dat voor rust zorgt. Er werd gekozen voor een vaste kassa, handhelds en QR-bestellen op het terras. Na opening is het behoorlijk druk. Sterker nog, door de inzet van QR-codes op het terras loopt het zo vlot met de bestellingen, dat de bediening de orderverwerking niet aan lijkt te kunnen.
De oplossing en het resultaat
Om de orders toch logistiek te kunnen handelen, zijn met spoed de digitale werkschermen geïnstalleerd. De schermen in de keuken en in de bar waarop bonnen digitaal binnenkomen zorgen voor rust en overzicht. "Wij maken gebruik van een aantal verschillende diensten van Eijsink en zijn daar erg tevreden over. Door QR-bestellen heeft ons personeel bijvoorbeeld meer tijd om aandacht te geven aan onze gasten. Dat merk je terug in de relaxte sfeer die hangt bij House of Bird."