Papillon Country Resort | Slimme technologie op de achtergrond en een ultiem vakantiegevoel op de voorgrond
Vijf jaar geleden namen de broers Alessandro en Leonardo van de Loo het sfeervolle Papillon Country Resort over, prachtig gelegen in het hart van Twente. Sindsdien maakt dit vijfsterrenresort deel uit van Vacanze col Cuore – wat ‘vakantie uit het hart’ betekent – een familiebedrijf met acht glampings in Italië en inmiddels ook één in Nederland. In hun restaurant proef je huisgemaakte pizza’s, Vacanze Col Cuore-wijnen en Twentse specialiteiten zoals de bekende Twentse saté. Maar een ultieme vakantiebeleving stopt niet bij lekker eten; daarom kozen ze voor digitalisering in samenwerking met Eijsink, met als doel een nog onvergetelijkere gastbeleving te creëren.
Slimmer werken met kassasystemen en handhelds
Na de overname was het tijd voor verandering, vaarwel analoog kassasysteem. Door de samenwerking met Eijsink maken ze nu gebruik van moderne kassa’s en handhelds. ‘’Ons grote terras vraagt om snelheid en foutloze communicatie. En dankzij de handhelds nemen we bestellingen direct op aan tafel. Geen heen en weer geloop meer, geen misverstanden – alles verloopt veel efficiënter en gasten worden sneller geholpen. Meer aandacht voor de gasten. ‘’ vertelt horecamanager Remo Bruns.

Gasten reserveren zelf via de app
Een echte gamechanger was de integratie van het DISH Tafelreservering in de eigen app van Papillon Country Resort. Of je nu relaxt aan het zwembad, op het strand, bij je accommodatie of je eigen stacaravan zit, gemak staat centraal: gasten kunnen eenvoudig online een tafeltje reserveren voor het restaurant – inclusief speciale wensen en allergieën. ‘’We geven gasten nog meer regie over hun vakantiebeleving en voorkomen fouten die bij handmatige geschreven reserveringen vaak ontstonden’’ aldus Remo.
Grip op roosters en personeel
Ook achter de schermen brachten de digitale tools rust en structuur. De onoverzichtelijke Excelsheets werden vervangen door DISH Personeelsplanner. Hiermee houden ze overzicht over de medewerkers die werken in het restaurant, de cafetaria en de beachbar. Vrij vragen, roosters maken en uren registreren gaat nu probleemloos, waardoor het management inzicht heeft in personeelskosten en snel kan schakelen wanneer er een extra medewerker nodig is op drukke momenten.
Met behulp van de slimme oplossingen van Eijsink werkt Papillon Country Resort efficiënter en zorgt het voor een nóg relaxtere sfeer voor de gasten. Minder fouten, minder wachttijden en méér gemak. Of je nu vanaf het strand reserveert of spontaan een pizza bestelt: alles draait om één doel – het ultieme vakantiegevoel voor de gasten.

Papillon Country Resort maakt gebruik van:
Welke rol automatisering kan spelen in jouw bedrijf
vertelt Anouk je graag.
Welke rol automatisering kan spelen in jouw bedrijf
vertelt Anouk je graag.