Waarom Paviljoen De Oostvaarders met een gerust hart het terrasseizoen ingaat
Laat de zomer maar komen! Bij Paviljoen De Oostvaarders in Almere gaan ze het terrasseizoen met vertrouwen tegemoet. Ze verdubbelden eind vorig jaar het aantal zitplaatsen en kozen voor nieuwe automatisering om dagelijks probleemloos meer dan duizend gasten te bedienen. Het ondernemersduo Liliane en Arlo Vlaar vertelt.
Uitbreiding Paviljoen De Oostvaarders
Het was een mooie mijlpaal in de reis die het ondernemers-echtpaar Liliane en Arlo Vlaar maakt. Vorig jaar, precies vijf jaar nadat zij Paviljoen De Oostvaarders in Almere startten, werd hun horecagedeelte in het Natuurbelevingcentrum fors uitgebreid met een extra vleugel, een ruimer terras, nieuwe vergaderruimtes en plekjes om te high teaen. Dat alles met het adembenemende uitzicht op de Oostvaardersplassen.
“Het is echt een bijzondere ontmoetingsplek in de natuur voor wandelaars, bedrijven en dagjesmensen”, schetst Liliane. “Binnen kunnen we 200 tot 250 gasten kwijt, buiten is er nu plaats voor 180 mensen. Dat is ongeveer een verdubbeling van wat we aan capaciteit hadden.”

Overstap naar Eijsink
Liliane en Arlo Vlaar kwamen daarmee wel voor een dilemma te staan: het aloude systeem, waar nog met bonnetjes en een mobiel pinapparaat gewerkt werd, was aan vervanging toe. “Op een mooie dag hebben we minimaal duizend gasten”, legt Arlo uit. “Als je dan met bonnetjes moet werken, raak je zo het overzicht kwijt. Dat heeft dan totaal geen zin meer.”
In de zoektocht naar een oplossing kwam De Oostvaarders, gelegen aan de Almere-zijde van de Oostvaardersplassen, uit bij de betaalsystemen van Eijsink. “Er kwam meer traffic, dus we moesten gewoon efficiënter werken”, verklaart Arlo. “Eijsink sloot precies aan bij onze wensen.”

Sneller bedienen met QR-codes en Tap to Pay
Zo kunnen gasten van De Oostvaarders hun consumpties op het terras bestellen via een QR-code die vermeld staat bij hun tafel. “Dat scheelt een hoop inzet van mensen”, ervaart Arlo. “Onze gasten worden ook sneller bediend. Al met al is de klantgerichtheid hiermee een stuk verbeterd. En, voor de wat oudere mensen die onbekend zijn met QR-codes: we hebben ook nog steeds personeel met een handheld rondlopen.” Ook maken Liliane en Arlo Vlaar gebruik van Tap to Pay, waarbij klanten direct kunnen afrekenen. “Hun back office werkt eveneens eenvoudig”, vervolgt Liliane. “Als wat nieuw is, is even wennen, maar de overstap liep heel gemakkelijk. We hebben daarbij goede hulp gehad van Eijsink.”
Paviljoen de Oostvaarders maakt gebruik van:
Ook dankzij slimme automatisering probleemloos gasten bedienen?
Ale denkt graag met je mee.
Ook dankzij slimme automatisering probleemloos gasten bedienen?
Ale denkt graag met je mee.