Op de hoogte blijven? Krijg de laatste updates in jouw mailbox.
Terug

Deel

Slimme schermen, snelle service: Bar/Keuken Manager maakt het verschil bij Herberg den Hemel

Noa
Leestijd 3 min

Bij Herberg den Hemel in Hilvarenbeek is iedereen welkom. Ook grote groepen kunnen er kiezen uit wel veertig verschillende gerechten. Hoe complex een bestelling ook is en hoe druk de dag ook verloopt: de digitale schermen van Eijsink zorgen voor overzicht én efficiëntie.

Herberg den Hemel over efficiënt werken met Eijsink

Van bouwval tot sfeervolle zaak

In 2017 kochten Danique van Beurden en haar broer Pim een vervallen pand in Hilvarenbeek. Het horecaduo herbouwde Herberg den Hemel tot het was wat ze voor ogen hadden: een populaire locatie voor feesten en partijen. In coronatijd begon het echter weer te kriebelen. ''We beseften dat we toch echt restaurantmensen zijn'', zegt Van Beurden.

Dus verbouwden ze Den Hemel opnieuw tot de sfeervolle dagzaak die ze nu met veel plezier runnen. ''Iedereen is welkom hier. Of iemand nu één kopje koffie komt drinken of met vijftig man wil dineren: het kan allemaal. Het bijzondere is dat we door de enorme capaciteit nog steeds voor heel veel mensen à la carte kunnen koken.''

 

Digitalisering

Daarbij is een efficiënte werkwijze onmisbaar. ''Zeven jaar geleden zijn we daarom overgestapt van handgeschreven bestelbonnen naar digitale schermen van Eijsink'', vertelt Van Beurden. Ze legt uit: ''Elke bestelling komt op de juiste plek terecht: drankjes op het barscherm, de voorgerechten op het voorgerechtenscherm en de snacks op het frituurscherm.''

 

'Het was even wennen en oefenen'

''De chef heeft het overzicht van de volledige bestelbon en zorgt ervoor dat overal tegelijk het juiste onderdeel van de bestelling bereid wordt, zodat je alle gerechten samen snel kunt uitserveren.'' Het was even wennen en oefenen, geeft ze toe. ''Maar met behulp van Eijsink hebben we het systeem helemaal ingeregeld naar onze eigen wensen.''

 

Efficiënt werken

Daar plukt ze nu de vruchten van. ''We kunnen bijvoorbeeld bonnen van een grote groep met verschillende tafelnummers samenvoegen. Dat ging met handgeschreven bonnen wel eens mis. En op drukke dagen delen we de barbestellingen in op kleur, per wijk. Een los drankje gaat dan automatisch mee met een grotere bestelling voor een andere tafel in dezelfde wijk. Het zijn kleine dingen, maar het scheelt veel tijd en meters.''

DISH backoffice geeft haar ook waardevolle inzichten. ''Ik zie wat ik per dag van het jaar aan omzet draai, maar ook dat koffie in de top tien staat van de producten die de meeste omzet genereren.  ''Hoe meer je investeert in het werken met het systeem, hoe meer het oplevert, concludeert ze. ''Ik ben verliefd. En ik wil nooit meer scheiden.''

 

Herberg den Hemel, Hilvarenbeek maakt gebruik van:

kassasysteem
Bar/Keuken Manager
Bestelsite
Handheld

Ook interessant

Anouk
Anouk, adviseur

Ook dankzij slimme automatisering probleemloos gasten bedienen?
Anouk denkt graag met je mee.