Orries | Gasten voelen zich echt meer gewaardeerd met DISH Loyalty
Sinds 2021 is Brian eigenaar van Orries in Nieuw-Vennep. Oorspronkelijk werkte hij als chef, maar inmiddels stuurt hij samen met zijn vriendin een groot team aan. Gastenbinding staat centraal in de zaak: “We zochten naar een manier om terugkerende gasten meer te belonen en betrokken te houden. Met DISH Loyalty hebben we daar nu een ideale oplossing voor gevonden.”
Een vliegende start: 450 aanmeldingen binnen twee minuten
De lancering van het loyaliteitsprogramma was direct succesvol: binnen twee minuten meldden zich 450 gasten aan. “We hebben een groot klantenbestand van zo’n 4.000 contacten via ons DISH reserveringssysteem. Daaruit hebben we een selectie gemaakt van gasten. Zij kregen als eerste een mail met een welkomstbonus van €10 en dat werkte meteen.”
Via herinneringsmails worden gasten eraan herinnerd hun tegoed te gebruiken. “Soms komen ze dan nog even snel langs. Acties zoals korting op een barbecue-arrangement of onze hardlopers doen het ook goed.”
Een stempelkaart was voor Orries geen optie. “Alles bij ons is digitaal, van digitale bonschermen tot reserveringen. Dan wil je ook een spaarsysteem dat daarin meebeweegt. Met de scanner is het systeem makkelijk in gebruik en werkt het snel.”

Meer waardering, meer binding
Vaste gasten reageren enthousiast. “Ze vinden het helemaal leuk. Ze voelen zich écht meer gewaardeerd.” Nieuwe gasten die zich spontaan aanmelden, krijgen direct een welkomskorting, wat zorgt voor een leuke verrassing.
Volgens Brian is loyaliteit een gemiste kans in de horeca. “Als je er zelf niet bent, kun je een gast niet persoonlijk een drankje geven. Maar via DISH Loyalty geef je toch iets extra’s mee.”
De samenwerking met Eijsink? “Helemaal top. Alles liep soepel en we kregen goede ondersteuning vanuit Emiel en Allard.”