Waar nostalgie en vernieuwing hand in hand gaan | Cafe de Ster Goor
Aan het gezellige dorpsplein van Goor vind je Café De Ster: een begrip in de regio. Van binnen een authentiek bruin café met houten lambrisering, sfeervolle lampen en het gevoelvan historie; buiten een strak en modern terras dat uitnodigt om neer te ploffen met een heerlijk speciaalbiertje. Sinds 2013 wordt het café met hart en ziel gerund door de familie Weerkamp. Liefde voor horeca groeide uit tot een succesvol familiebedrijf waarin ieder zijn eigen rol vervult én waarin betrouwbare horecasystemen een onmisbare schakel zijn geworden.
De beleving van speciaalbier én gastvrijheid
De beleving bij De Ster gaat verder dan een drankje op tafel. Speciaalbier wordt hier met liefde geserveerd in het juiste glas, op het bijpassende viltje en met een verhaal. “Alles moet kloppen,” vertelt May, die samen met haar vader Eric een herkenbaar gezicht van de zaak vormt. “Van de eerste indruk tot de laatste slok.” In 2017 breidde De Ster uit met lunch en diner. Het creatieve brein in de keuken is Léon, het zusje van May, samen met hun moeder Karin. Het begon met klassiekers zoals een broodje gezond, nu kent De Ster een verrassend lunchmenu waarin kwaliteit, creatie en beleving vooropstaan.
Kassasysteem: van iPads naar een mobiele kassa
Toen de familie De Ster overnam, stond er nog een klassiek Vectron-kassasysteem. May was al met dit systeem bekend. Toch veranderden behoeftes en met de opkomst van iPads werd een overstap gemaakt naar tablets. Ook die bleken in de praktijk niet zo handig. “Een iPad past niet in je achterzak”.
Niels, adviseur bij Eijsink dacht mee over de volgende stap passend bij de ambities en die werd gevonden in een modern kassasysteem bij de bar en mobiele kassa’s, Tap to Pay en reserveringssysteem. Vooral de handhelds met Tap to Pay-afrekenen bracht een efficientieslag. Kleine, handzame en robuuste apparaatjes, waarmee je overal kunt afrekenen, zonder de gast te laten wachten. Geen loopjes meer naar binnen om de betaling af te handelen. “Je staat op het terras, de gast wil betalen, en je regelt het daar direct. Dat maakt écht verschil in beleving voor de gast.”

Vaste gasten en slimme service
Een ander voordeel van de nieuwe systemen is de mogelijkheid om voor vaste gasten ‘op de pof’ te betalen. Via de backoffice is voor iedere vaste klant een eigen “profiel” opgezet en met deze ‘digitale portemonnee’ kunnen gasten makkelijk uitgesteld afrekenen. “Onze stamgasten hebben hun eigen digitale kaartje. Dat werkt perfect en iedereen is tevreden of hoe we dit faciliteren.”
De Ster blijft stralen: klassiek van binnen, modern van buiten
Café De Ster is het bewijs dat traditie en vernieuwing moeiteloos samengaan. Het bruine cafégevoel leeft nog volop aan de binnenkant, terwijl het terras en de technologie het comfort van nu bieden. Of je nu komt voor een lunch met een verrassende twist, een goed glas speciaalbier of een avond gezelligheid. Bij Café de Ster klopt het totaalplaatje. Dankzij slimme automatisering op de achtergrond kunnen May, haar familie én hun team zich volledig richten op wat ze het liefste doen: gasten in de watten leggen, met oog voor elk detail.