Op de hoogte blijven? Krijg de laatste updates in jouw mailbox.
Terug

Deel

PAND Pannenkoek | Aangename service van bestelling tot betaling

Lisa
Leestijd 3 min

In Schalkwijk vind je een opvallend pand met een rode kap: PAND Pannenkoek. Een sfeervolle, met ludieke objecten ingerichte Amerikaanse barn, waar altijd aan de kids wordt gedacht. Het concept? Een gezellig familierestaurant met terras en ijssalon. “We willen het onze gasten zo aangenaam mogelijk maken, van bestelling tot betaling.”

Aangenaam bestellen en betalen bij Pand Pannenkoek

Gastvrijheid voor jong en oud

Een pannenkoekenrestaurant in de omgeving van Schalkwijk (Utrecht), dat was er in 2016 nog niet. Toen zijn schoonvader de plannen voor een familiebedrijf ontvouwde en een beroep op Freek Hol’s diensten wilde doen, stapte hij in en maakte de overgang van pensioenfondsen naar pannenkoeken. De onwetendheid van horeca sloeg al snel om naar het ontdekken van een nieuwe passie. Inmiddels is PAND Pannenkoek uitgegroeid tot een geliefd horecabedrijf, dat Freek en zijn vrouw Suzanne sinds twee jaar hebben overgenomen.

“We geven onze eigen draai aan PAND Pannenkoek en kijken altijd hoe we het beter en leuker kunnen maken. Onze naam is gevestigd dankzij pannenkoeken maar we zijn geëvalueerd; er staan lunchgerechten, vleesgerechten en salades op de kaart. Ons kent een ongedwongen sfeer, waar niet alleen families komen maar ook vriendengroepen hamburgers eten en vriendinnen hun vrijdagmiddagborrel vieren. Het interieur is verfijnd en schreeuwt niet dat we een kinderparadijs zijn. Vanwege onze kindvriendelijkheid, het vermaak binnen en buiten, trekken we veel gezinnen aan. Er valt van alles te beleven; we hebben een caravan en auto staan om in te klimmen, een grote aangrenzende speeltuin met zandbak en glijbaan. Op sociale platformen wordt Pand Pannenkoek als favoriet kidsproof uitje bestempeld, waardoor gezinnen ons weten te vinden. Als de kinderen zich vermaken, zitten de ouders er relaxed bij. Dit motto werkt voor ons, we zien vaak dezelfde gasten terug!”

Pand Pannenkoek Schalkwijk automatisering kassasysteem


Schot in de roos

Het restaurant kent een begane grond en eerste verdieping met open vide en plek voor in totaal 150 gasten. In de zomer komen er bijna dubbel zoveel bij, dan opent het ruim opgezette terras. Gasten kunnen er dan ook terecht voor een een heerlijk Italiaans ijsje. “De locatie waar we zitten, Het Eiland van Schalkwijk, is een unieke plek in Utrecht. Omringt door de Nieuwe Hollandsche Waterlinie - UNESCO Werelderfgoed - de vele forten, wandelpaden en fietsroutes trekt het gebied steeds meer toeristen. En dat merkt PAND Pannenkoek: er is aanloop vanuit campings in de buurt, toeristen die iets ‘Hollands’ willen eten. Qua prijs zitten we redelijk aan de onderkant van de markt. Met het gezin uiteten bij een bistro valt vaak duurder uit. Het leven is duurder geworden, ook wij hebben de oplopende bedrijfskosten deels door moeten voeren in de prijzen, maar dat weerhoudt niemand om bij ons te komen.”

Pannenkoeken en hamburgers bij Pand Pannenkoek


Volwassen onderneming zoekt volwassen kassasysteem

Freek wil kwaliteit blijven leveren. Om het aangenaam te maken voor gasten moeten ze snel geholpen worden en gemakkelijk kunnen bestellen en betalen. “Toen we zeven jaren geleden begonnen met het restaurant, kozen we voor een andere kassaleverancier. Dit was een prijskwestie. Gaandeweg kwamen we erachter dat we functionaliteiten misten. Het kassasysteem wat nu hebben, booq POS gekoppeld aan het reserveringssysteem en personeelsplanningssoftware, is precies wat onze volwassen onderneming nodig heeft. Ik ben van mening dat hoe meer je centraliseert in een totaalpakket, hoe beter dit uitpakt voor je rust en overzicht.

Het booq POS kassasysteem is makkelijk te leren en we kunnen gemakkelijk aanpassingen doen. Bij ons kan het ineens heel druk zijn en dan heb je een systeem nodig waarop je kan vertrouwen en dat altijd werkt. Als we een nieuw gerecht op de kaart willen zetten, staat het er binnen een minuut op. Via de personeelsplanner-app zijn de roosters duidelijk voor ons personeel. Wat we bovendien waarderen van Eijsink zijn de workshops bij de opstart en de fijne support, we hebben regelmatig contact.”

PAND Pannenkoek maakt gebruik van:

Kassa en handhelds
Online personeelsplanning
Reserveringssysteem

Ook interessant

RICK
Rick, adviseur

Rick helpt graag bij het optimaliseren van
jouw bestel- en betaalprocessen