Op de hoogte blijven? Krijg de laatste updates in jouw mailbox.
Terug

Deel

Recreatiepark De Leistert | “Je kassa’s en andere automatisering integreren werkt zoveel fijner”

Annabelle
Leestijd 4 min

Wat maakt jouw vakantie tot een echte topvakantie? Fijne, schone accommodaties of een ruime kampeerplek, een uitgebreid activiteiten- en animatieprogramma en goede faciliteiten zoals een parkwinkel, mooi zwembad en fijne horecagelegenheden om lekker te ontspannen. 5-sterren Recreatiepark De Leistert in het wonderschone Limburg heeft het allemaal. En met ruim 6500 gasten op de drukste momenten is het vaak meer dan druk bij de horecapunten. Om zeker te zijn van goede service, besloot Horecamanager Willem Raaijmakers de kassa en andere automatisering te integreren.

Recreatiepark De Leistert booq Eijsink header handheld

Rigoureus ingrijpen bij personeelstekort

Willem Raaijmakers is sinds eind 2021 Horecamanager bij Recreatiepark de Leistert. Hij kwam binnen in een periode dat De Leistert te maken had met uitdagingen op het gebied van personele bezetting. “De bezetting was overal te laag en daardoor draaiden we overal niet zoals zou moeten.” In het kader van ‘liever een paar dingen goed, dan alles half’ greep hij rigoureus in. “We sloten een aantal horecapunten, om juist de service en kwaliteit op de overige locaties te kunnen borgen. Vanuit daar hebben we gewerkt aan het team en zijn gaandeweg weer alle locaties opengegaan. Nu staat er een compleet, ingewerkt en sterk team. Het is hier altijd druk. We kunnen onze mensen daardoor het hele jaar aan het werk houden en zijn niet heel afhankelijk van seizoenskrachten.”

Losse componenten vervangen door één geïntegreerd systeem

Daarnaast besloot hij de bestaande automatiseringsoplossingen zoals de kassa’s, keukenschermen, oplossing voor QR-bestellen, personeelsplanner en een systeem voor restaurantreserveringen te vervangen door het booq Platform. “Op zich was ik niet ontevreden over de verschillende oplossingen die wij bij De Leistert hadden draaien. Ze deden wat ze moesten doen, maar er was geen enkele connectie tussen de verschillende onderdelen. Zo moesten we voor QR-bestellen een los systeem up-to-date houden én zagen we de omzet van QR-bestellen niet terug in dezelfde backoffice als van de kassa. Ook gingen leveranciers naar elkaar wijzen als er iets mis was. Dat werkte gewoon niet efficiënt.”

“Met booq zijn alle componenten met elkaar verbonden en dat werkt zoveel fijner. Ik heb nu één beheeromgeving en één heldere backoffice met alle omzetstromen. Alle bestellingen, via een medewerker of digitaal, komen direct op de bonnenschermen in de keuken. Daarnaast kan ik bijvoorbeeld de personeelsplanning bijstellen op basis van de omzet. Mijn ervaring met Eijsink is positief: ze investeren in de relatie met ons als klant en zijn gewoon een no-nonsense bedrijf: waarmaken wat je belooft en korte lijnen als er wat is. De implementatie verliep soepel. De systemen zijn gebruiksvriendelijk, dus onze medewerkers konden er direct mee aan de slag.”

Klantverhaal Recreatiepark De Leistert, Roggel
Bestellingen opnemen met een handheld


Selfservice als keuze = gastvrij

“Ik geloof dat je als Recreatiepark het meest gastvrij bent als je gasten de vrijheid geeft om zélf te kiezen hoe ze bestellen. We hebben gasten die erg genieten van de interactie met onze medewerker, maar ook gasten die het fijn vinden om gewoon zelf te bestellen via een QR-code. Door beide opties altijd aan te bieden, kan de gast dat dus bepalen en dat wordt gewaardeerd. Uiteraard kosten de digitale bestellingen ons minder tijd, waardoor er ook meer ruimte is voor een praatje met de gasten die daar behoefte aan hebben. Zo is het mooi in balans.”

Recreatiepark De Leistert, Roggel
Bestellen via QR-code


Lagere lasten door bestelzuilen en bestelsite

“Een andere reden om het booq Platform te implementeren was dat we onze digitale bestelmogelijkheden verder wilden uitbreiden. booq biedt die mogelijkheden. Bij Mr. Friet hebben we bestelzuilen geplaatst en voor de pizzeria een bestelwebsite gelanceerd. Van beiden wordt veelvuldig gebruikgemaakt. Ze voorkomen lange rijen bij de kassa en zorgen dus voor veel rust voor ons en voor gasten. Daarnaast werken de automatische upselling-suggesties fantastisch. Ondanks dat we dat nog maar minimale opties ingesteld hebben, zien we een hogere gemiddelde besteding. Daar gaan we dit najaar dus mee verder en verwachten daar veel van!”

De bestelzuilen voorkomen rijen bij de kassa en de upselling is fantastisch.

Vooroplopen vraagt om blijvend investeren

“Om succesvol te blijven, moet je blijven vernieuwen. Dat geldt voor een restaurant, maar ook voor het gehele recreatiepark. We hebben daarom grootste plannen tot 2035 om stap voor stap dingen te moderniseren. Dat gaat onder andere om het zwembad, speelfaciliteiten en de verschillende horecalocaties. Duurzaamheid en technologie zijn daarbij aandachtspunten. Wie weet hebben we binnenkort wel tafels met een geïmplementeerde tablet waarmee gasten bestellen. We zijn altijd geïnteresseerd in nieuwe mogelijkheden en Eijsink denkt daarin goed met ons mee.”

Recreatiepark De Leistert

Recreatiepark De Leistert maakt gebruik van:

Kassa en handhelds
Bestelzuil en zelfscan
Digitale bonschermen
Online personeelsplanning
Bestelsite
Betalen en pin
QR-bestellen
Reserveringssysteem
Business Intelligence

Ook interessant

Mart
Mart, adviseur

Mart helpt je graag bij
het optimaliseren van jouw processen