Op de hoogte blijven? Krijg de laatste updates in jouw mailbox.
Terug

Deel

‘Zet maar op de rekening’ nu ook voor vakantieparken door integratie kassa en Booking Experts

Marije
Leestijd 4 min

Als vakantieparkeigenaar gun je gasten én medewerkers een ontspannen tijd. Automatisering ondersteunt je daarbij. Zo bestaat er nu een koppeling tussen je reserveringssysteem en kassasysteem waardoor gasten al hun horecabestellingen bij vertrek kunnen afrekenen, in plaats van per bestelling. Wietze Bootsma, Head of Business Development bij Booking Experts, deelt 5 voordelen van alles in één keer betalen.

Booking-Expert-vakantieparken-reserveringen-kassasysteem

Een gast geniet van een drankje op het terras van jouw vakantiepark. Het moment van afrekenen breekt aan en de gast zegt: “Zet maar op de rekening van mijn huisje.” Maar helaas, zonder koppeling tussen je reserveringssysteem en kassasysteem gaat dat feest niet door. Gasten moeten elke bestelling ter plaatse betalen.

Dat is niet alleen ongemakkelijk voor jullie allebei (en kan je zelfs een negatieve review opleveren), maar ook een gemiste kans om je omzet, gastbeleving en business te verbeteren.

Geen zicht op bestedingspatronen: een gemiste kans

Wietze Bootsma, Head of Business Development bij Booking Experts, geeft een voorbeeld: “Zonder koppeling zie je in je backoffice wel horecaomzet. Je weet dat er 200 euro is uitgegeven, maar niet door welke gast. Dit maakt het moeilijk om inzicht te krijgen in de bestedingspatronen van je gasten. Je hebt geen idee van je ideale klant en kunt je bedrijfsvoering er dus ook niet op afstemmen.”

Hoe het anders kan

Om vakantieparkeigenaren met deze problemen toch te helpen groeien, bestaat er nu de koppeling tussen het reserveringssysteem van Booking Experts en de kassa van Eijsink. Hiermee is het mogelijk om horecabestedingen rechtstreeks vanuit de kassa door te zetten naar het reserveringssysteem. Je kunt dus makkelijk bestellingen op de kamer, het vakantiehuisje of de kampeerplek van de gast zetten. De gast betaalt alles aan het einde van het verblijf. En daar zitten meerdere voordelen aan.

5 voordelen van de koppeling tussen Booking Experts en DISH

Dit is hoe later afrekenen jou helpt aan een betere gastbeleving en efficiëntere bedrijfsvoering:

1. Gemak voor gasten

Wietze: “Het scheelt je gasten gedoe als ze hun uitgaven op hun rekening kunnen laten zetten om bij vertrek alles in één keer af te rekenen. En het is heel gastvrij. Dat past goed bij de hotelervaring die steeds meer vakantieparken aanbieden. Ze runnen een leuke horecagelegenheid en leggen gasten echt in de watten.”

2. Gemak voor medewerkers

“Niet elke bestelling apart af hoeven rekenen scheelt horecamedewerkers administratie en er is minder kans op fouten. En met minder betaaltransacties hebben zij meer tijd over voor gastvrijheid en de beste gastbeleving. Dat draagt weer bij aan een hogere klanttevredenheid.”

3. Meer horecabestellingen

“Door het gemak van later afrekenen, geef je gasten de vrijheid om te ontspannen en genieten. Als ze niet telkens een transactie hoeven te doen, gaan mensen automatisch meer consumeren. Een extra drankje bij het diner, een snack bij het zwembad. Dat geeft je omzet een boost”, vertelt Wietze.

4. Zicht op bestedingspatronen en kansen

“Met een koppeling tussen je reserveringssysteem en de kassa krijg je inzicht in het gemiddelde dagelijkse bestedingspatroon per gasttype, ofwel de average daily spend. Je ziet waar en wanneer gasten hun geld uitgeven. Die inzichten helpen bij het verbeteren van je service en je ziet precies hoe je kansen nog beter kan benutten. Denk aan de promotie van luxere opties op je menukaart of korting tijdens rustige uren van de dag. En deze inzichten hebben nog een ander groot voordeel.”

5. Meer winstgevende gasten

Wietze vervolgt: “Uit de analyses van die bestedingspatronen kun je zien: welke gasten zijn het meest winstgevend en heb ik wel de juiste gasten in huis? Misschien zit je altijd vol met een bepaalde gastgroep, maar zijn er andere doelgroepen die meer uitgeven in je horeca.

Dan kan het interessant zijn om je marketing op dat type gasten te gaan richten. Zo trek je jouw ideale klanten aan die meer besteden en je winst verder verhogen.”

Laat geen omzet liggen

Onze koppeling tussen je reserveringssysteem en horecakassa biedt dus niet alleen gemak voor gasten, maar ook inzichten in bestedingspatronen die zorgen voor een beter begrip van je doelgroep en een hogere omzet.

Of je nu een camping, hotel of groot vakantiepark runt, met deze koppeling wordt jouw recreatiebedrijf nog succesvoller. Meer weten? Plan onderaan deze pagina een vrijblijvende afspraak met een van onze adviseurs.

Ook interessant

Mart
Mart, adviseur

Mart bouwt graag stabiliteit
in op jouw recreatiebedrijf